Adam Milwiw-Baron

trąbka, syntezatory, zespół instrumentalny

Producent muzyczny, multiinstrumentalista, kompozytor muzyki filmowej i teatralnej, trębacz, dydaktyk, wykładowca.

Wziął udział w nagraniach ponad 40 albumów, skomponował muzykę 7 spektakli teatralnych i 3 filmów. Zagrał około 1000 koncertów na całym świecie.
Twórca i Dyrektor internetu Szkoły Muzyki Nowoczesnej.Magister Sztuki Akademii Muzycznej w Katowicach wydziału Jazzu i Kompozycji (specjalność – trąbka). Absolwent Wyższej Szkoły Nauk Pedagogicznych w Warszawie kierunku Zarządzanie w Oświacie. Ukończył Państwową Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczna I i II st. im. Karola Szymanowskiego we Wrocławiu.

Od 2009 prowadzi własną działalność gospodarczą zajmującą się produkcją muzyczną, tworzeniem nagrań dźwiękowych i edukacją muzyczną. Od 2017 roku członek ZAiKS. Od 2019 Egzaminator Dolnośląskiej OKE.

MUZYKA:
Debiutował w 1993 w wielu lat 12, wykonując w duecie ze swoim ojcem Piotrem Baronem utwór “Swanee River” na otwarcie 28 festiwalu Jazz Nad Odrą we Wrocławiu.
W 2001 roku utworzył z Andrzejem Szajewskim i Rafałem Smoleniem zespół Miloopa, z którym współpracował do roku 2009.
W trakcie studiów współpracował z zespołem Stauros oraz Blog 27, z którym zdobył nagrody MTV Europe Music Awards 2006 w kategorii “najlepszy polski wykonawca” i European Border Breakers Awards 2007.
W 2005 dołączył do zespołu The Lions (wtedy Lion Vibrations, wcześniej Zgroza). W barwach The Lions ex Lion Vibrations wydał 3 albumy i 1 singiel. Z The Lions został też finalistą programu Must Be The Music X edycja. Współpraca z zespołem trwa nadal.
W 2005 roku stworzył wraz z bratem Aleksandrem Milwiwem-Baronem, Rafałem Klimczukiem i Marcinem Romanowskim utworzył zespół Jabba Finasky specjalizujący się w graniu muzyki Drum’n Bass 100% na żywo.
W latach 2004-2007 współpracował koncertowo z kolektywem Niewinni Czarodzieje (Maceo & Envee).
W 2009 skomponował i wyprodukował tytułowego singla na płytę Marii Sadowskiej „Spis Treści” z gościnnym udziałem Gutka (Paktofonika).
W 2009 razem z Pawłem Konikiewiczem stworzył duet producencki Delay Lama. Ich singiel „Witaj” z gościnnym udziałem wokalistki Magdaleny „Jazzy” Dzięgiel został wydany na składance 4871. Wyprodukowali też albumy m.in. dla Rafcox, Gradu Minimo, Marlene Johnson i Riddim Bandits.

W latach 2009 – 2011 grał na instrumentach klawiszowych w zespole Ras Luta oraz Natural Dread Killaz.
W 2010 dołączył do grającego elektroniczny punk jazz zespołu Pink Freud, który współtworzy do dziś wraz z Wojtkiem Mazolewskim, Rafałem Klimczukiem i Karolem Golą. W 2012 roku album tego zespołu – „Monster Of Jazz” został wydany w Japonii. Wydał z tym składem 6 albumów długogrających a utwory pojawiły się na składankach Yugopolis 2, Męskie Granie 2011 oraz Męskie Granie 2013.
W latach 2011-2016 grał w kwintecie swojego ojca, wybitnego saksofonisty jazzowego Piotra Barona, z którym nagrał 3 albumy.
W 2015-2017 współpracował z zespołem Lao Che – 1 wspólnie nagrany album „Dzieciom” (nagroda Fryderyk) i dziesiątki wspólnych koncertów. Pokłosiem tej współpracy jest projekt Jazzombie, który stworzyły zjednoczone składy zespołów Pink Freud i Lao Che. Jako Jazzombie wydany został jeden album „Erotyki”.
W 2019 roku opracował muzycznie i wyprodukował utwór „Sex Appeal” (Wars/Schlechter), jako singiel filmu „Niepospolita”, który to singiel stał się głośnym hitem. Do filmu „Niepospolita” współkomponował również ścieżkę audio .
W 2019 powołał do życia kolektyw muzyczny SEC, w którego skład wchodzą Kuba Sojka i Paweł Pietruszewski.
Aktywnie udziela się jako muzyk sesyjny i producent muzyczny. Rezultatem tej działalności są wydane 44 albumy z jego udziałem m.in. z O.S.T.R., Lao Che, Darią Zawiałow, Krzysztofem Zalewskim, Afromental, Wojciechem Mazolewskim, Abradabem, Natalią Przybysz, Marią Sadowską, Urszulą Dudziak i wieloma innymi.
Od roku 2000 zagrał ponad 1000 koncertów na całym świecie. Występował w prawie wszystkich krajach Europy oraz m.in. w Japonii, Korei, Kolumbii, Brazylii, Argentynie, Chinach i Rosji.
Obecnie gra w zespołach The Lions i Pink Freud.

TEATR:
Skomponował i wyprodukował muzykę do spektakli teatralnych:
2019 „Pinokio” – C. Collodi reż. J. Roszkowski dla Teatru im. J. Osterwy w Lublinie
2017 „Co się zdarzyło Baby Jane” – H. Farrell reż. G. Wiśniewski dla Teatru im. J. Kochanowskiego w Opolu,
2016 „Plastiki” – M. von Mayenburg, reż. G. Wiśniewski dla Teatru im. J. Słowackiego w Krakowie,
2009 utwór “Pieśn Europy” w spektaklu „Pasażerka” – Zofia Posmysz-Piasecka, reż. Natalia Korczakowska dla Teatru Współczesnego we Wrocławiu.
Współkomponował muzykę do spektakli:
2016 „Gwiazda” – H. Kajzar reż. K. Czeczot dla Wrocławskiego Teatru Współczesnego,
2009 „Co w Trawie Piszczy?” reż. R. Kasiukiewicz dla Wrocławskiego Teatru Lalek
2010 „Powrót Mamuta” reż. R. Kasiukiewicz dla Wrocławskiego Teatru Lalek

FILM:
2019 Niepospolita reż. Tomasz Dobosz – współkompozycja muzyki do filmu oraz opracowanie i produkcja singla – premiera 11.11.2019
2018 Pruska Kultura reż. Mordechaj Towbin – ścieżka dźwiękowa filmu niemego – premiera wykonania w DCF we Wrocławiu
2011 Mocny Człowiek reż. H.Szaro – ścieżka dźwiękowa filmu niemego (razem z Pink Freud) – premiera wykonania w The Barbican w Londynie

AUDIOBOOK’I:
Współtworzył produkcję i kompozycję muzyki do dwóch superprodukcji audiobook’ów dla wydawnictwa Audioteka – w 2013 „Karaluchy” Jo Nesbo oraz w 2012 „Blade Runer” Philip K. Dick. Uczestniczył w wykonaniach fragmentów na żywo m.in. w Programie 3 Polskiego Radia z aktorami m.in. Robert Więckiewicz, Andrzej Chyra, Łukasz Simlat, Magdalena Popławska, Kamila Baar, Anna Dereszowska.

NAGRODY I WYRÓŻNIENIA:
1996 – Konfrontacje Instrumentów Dętych w Oławie – drugie miejsce
2006 – MTV Europe Music Awards w kategorii “najlepszy polski wykonawca” z zespołem Blog27
2007 – European Border Breakers Awards z zespołem Blog27
2011 – Tytuł najlepszego zespołu jazzowego roku 2010 w ankiecie elitarnego miesięcznika Jazz Forum z zespołem Pink Freud
2011 – Tytuł najlepszej płyty roku 2010 Programu 3 Polskiego Radia dla płyty „Monster of Jazz” z zespołem Pink Freud
2012 – Drugie miejsce w rankingu najlepszych koncertów Siget Festival 2012 z zespołem Pink Freud (The Roots – miejsce 1, Korn – miejsce 6, Snoop Dogg – miejsce 8)

DYSKOGRAFIA:
Uczestniczył jako muzyk i producent muzyczny przy powstaniu albumów:
– Pink Freud – piano forte brutto netto (Mystic Production, 2021)
– Buwebał – Ł (2020)
– Adam Milwiw-Baron ft. Natalia Lubrano – Sex Appeal (singiel z filmu Niepospolita) (Fundacja Promocji Rozwoju 2019)
– Piotr Baron Quintet – Wodecki Jazz (Polskie Radio 2019)
– Pink Freud – Punk Freud Army (Agora 2018)
– Adam Milwiw-Baron – Psalmy / Edyta Stein Album część 3 (Towarzystwo im. Edyty Stein we Wrocławiu 2018)
– Pink Freud – Bodo, Ordonówna, Wars (Ośrodek Pileckiego/PinkFreud 2018)
– Gradu Minimo & Raz Ta Mama (Paproota 2017)
– Jazzombie – Erotyki (Mystic Production 2016)
– Pink Freud – Pink Freud Plays Autechre (Mystic Production 2016)
– Rafcox – Sound Designer (Rafcox 2015)
– Lao Che – Dzieciom (Mystic Production 2015)
– Slow – Songs For Everyone – (V Records 2015)
– Dr. Deadlock & Congaline – Congaline (Rockers Publishing 2015)
– Afromental – Mental House (Warner Music Poland 2014)
– Lion Vibrations – Friends (V Records 2014)
– Męskie Granie 2013 – Pink Freud & O.S.T.R. (Polskie Radio 2013)
– Karaluchy Soundtrack – Jo Nesbo (Audioteka 2013)
– Jahga – Jagizm (Lion Stage 2013)
– Pink Freud – Horse & Power (Universal Music 2012)
– Piotr Baron Quinet – Jazz Na Hrade (Multisonic 2012)
– Pink Freud – Blade Runner Soundtrack Philip K. Dick (Audioteka 2012)
– Pink Freud – Monster Of Jazz (This Time Records Japan 2012)
– Fire In The Hole – Digital Rebels (Manufaktura Legenda 2012)
– Marlene Johnson & Riddimz Team – The Truth (Lion Stage 2012)
– Piotr Baron Quintet – Kaddish (Celestis 2011)
– Afromental – The B.O.M.B. (EMI Music Poland 2011)
– Yugopolis 2 – Natu & Pink Freud (EMI Music 2011)
– Jazz Dwa Trzy – O.S.T.R. Adam Ostrowski (Asfalt Records 2011)
– Męskie Granie 2011 – Pink Freud, Janerka, Waglewski, Fisz (Polskie Radio 2011)
– East West Rockers – eastwest.FM (Karrot Komando 2011)
– Dziun – A.M.B.A (EMI Music 2011)
– Mrozu – Vabank (Pink Crow Records 2010)
– Pink Freud – Monster Of Jazz (Universal Music 2010)
– Ragana – Long Delay Ago (Karrot Komando 2010)
– Maria Sadowska – Spis Treści (Sony/BMG 2009)
– Lion Vibrations – Save Us… (Zima Rec. 2008)
– Miloopa – Unicode (Gig-Ant 2008)
– Maria Sadowska – Gwiazdka Dla Każdego (Sony/BMG 2007)
– Jabba Finasky – Cozzmo Session Live (2006)
– Managga – Czaj Czaj (Rockers Publishing 2006)
– Lion Vibrations – Over The Rainbow (Zima Rec. 2005)
– Kanał Audytywny – Neurofotoreceptoreplotyka (EMI 2005)
– Miloopa – Nutrition Facts (Gig-Ant 2005)
– Stauros – Jesteśmy (Universal Music 2003)
– Dan Barta – Illustratosphere (Sony Music/Bonton 2000)

DZIAŁALNOŚĆ PEDAGOGICZNA:
Od roku 2007 prowadzi wykłady i warsztaty na temat szerokopojętych nowoczesnych muzycznych technik twórczych m.in. na Uniwersytecie Muzycznym w Hong Kongu, Narodowym Uniwersytecie Kolumbii (Bogota Kolumbia), UCI University of California (Irvine USA) oraz CALARTS California Institute of Arts (Valencia USA), Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach czy Instytutu Jazzu PWSZ w Nysie.
W roku szkolnym 2019/2020 prowadzi zajęcia rytmiki w Przedszkolu 61 „Gajowickie Skrzaty” we Wrocławiu.
W 2018 dla ORE Ośrodku Rozwoju Edukacji był redaktorem planu nauczania w zawodzie Technik Realizacji Nagrań.
W 2018 dla ORE Ośrodku Rozwoju Edukacji był autorem kryteriów weryfikacji kształcenia zawodowego w zawodzie Technik Realizacji Nagrań.
W 2017 dla ORE Ośrodku Rozwoju Edukacji był ekspertem branżowym w zespole roboczym do prac nad nowymi zawodami w branży artystycznej Technik Realizacji Nagrań / Technik Realizacji Nagłośnień.
W 2017 dla ORE Ośrodku Rozwoju Edukacji był trenerem zespołu roboczego do prac nad nowym zawodem w branży artystycznej Technik Realizacji Nagrań.
W kwietniu 2013 przeprowadził wykłady na temat technik instrumentalnych w oparciu o nowoczesne narzędzia produkcji muzycznej w ramach prestiżowej międzynarodowej RedBull Music Academy.
Od 2013 do 2015 prowadził kursy produkcji muzycznej „kursmuzyki.pl” w Szkole Produkcji Muzycznej, zajęcia odbywały się we własnym studiu nagraniowym Piwnica Pod Baronami.
Od października 2015 jest nauczycielem i dyrektorem internetu w założonej przez siebie Szkole Muzyki Nowoczesnej realizującej kształcenie dorosłych w SMN Szkole Policealnej oraz SMN Szkole Muzycznej.